Zobacz harmonogram, zarezerwuj pobyt

Harmonogram, rezerwacja

Harmonogram

Przyjmujemy:

  • grupy zorganizowane na turnusy w trakcie trwania roku szkolnego (uczniów z każdego etapu edukacyjnego),
  • stowarzyszenia, uczniowskie kluby sportowe, ZHP,
  • szkoły podstawowe i ponadpodstawowe,
  • uczestników indywidualnych (wakacje, ferie zimowe – klasy I – VIII).

PROPONOWANE TERMINY POBYTÓW W NASZEJ PLACÓWCE
ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ SKRÓCENIA LUB WYDŁUŻENIA ZAPROPONOWANYCH TERMINÓW
ROK SZKOLNY 2024/2025

Czas trwania turnusu
/do uzgodnienia/
RezerwującyLiczba
wolnych
miejsc
3-7.02.2025wolne miejsca100
10-16.02.2025Rezerwacja /40/60
17-21.02.2025
(ferie – woj. podkarpackie)
wolne miejsca100
24-28.02.2025wolne miejsca100
3-7.03.2025wolne miejsca50
10-14.03.2025Rezerwacja /65/40
17-21.03.2025Rezerwacja /95/40
24-28.03.2025Rezerwacja /40/60
31.03-4.04.2025Rezerwacja /80/20
7-11.04.2025Rezerwacja /90/10
14-16.04.2025Rezerwacja /90/10
23-25.04.2025Rezerwacja /100/brak
28-30.04.2025
28.04-2.05.2025
Rezerwacja /100/brak
5-9.05.2025Rezerwacja /95/brak
12-16.05.2025Rezerwacja /95/brak
19-23.05.2025
19-21.05.2025
22-23.05.2025
Rezerwacja /70/
Rezerwacja /60/
15
26-28.05.2025
29-30.05.2025
Rezerwacja /80/
Rezerwacja /90/
10
2-6.06.2025Rezerwacja /100/brak
9-13.06.2025Rezerwacja /100/brak
16-20.06.2025
wolny termin: 18-20.06.2025
Rezerwacja /80/
wolny termin: 18-20.06.2025
20
23-26.06.2025Rezerwacja /95/brak
WAKACJE
zapisy od 1.03.2025
REZERWACJA DLA GRUP
I UCZESTNIKÓW INDYWIDUALNYCH
28.06-4.07.2025Rezerwacja /90/15
7-17.07.2025Rezerwacja /100/brak
19-25.07.2025Rezerwacja /50/50
28.07-3.08.2025Rezerwacja /80/20
4-8.08.2025Rezerwacja /40/50
11-20.08.2025Rezerwacja /100/brak
22-29.08.2025Rezerwacja /20/80

Rezerwacja

Rezerwacji można dokonać mailem, pocztą tradycyjną lub telefonicznie (ale w tym przypadku w ciągu tygodnia należy przesłać rezerwację pisemną, nieprzesłanie jej powoduje wykreślenie z rezerwacji).

Odpłatność wnoszą rodzice uczniów, szkoła lub inny organizator najpóźniej w pierwszym dniu przyjazdu w kasie placówki. Dla szkół oraz grup zorganizowanych istnieje możliwość płatności terminowej na konto bankowe (po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem i podpisaniem umowy).

Dom Wczasów Dziecięcych w Jodłówce Tuchowskiej może przyjąć do 115 wychowanków w trakcie jednego turnusu. Organem prowadzącym DWD jest Starostwo Powiatowe w Tarnowie, a organem nadzorującym Kuratorium Oświaty w Krakowie – Delegatura w Tarnowie.

Aktami regulującymi działalność domu wczasów dziecięcych są:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty  (Dz. U. 2023 poz. 651);
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1872, z 2017 r. poz. 1628, z 2021 r. poz. 938,1596,
z 2022 r. poz. 1757).

Dom Wczasów Dziecięcych w Jodłówce Tuchowskiej realizuje dwa rodzaje pobytów:

  1. Pobyty subwencjonowane – realizowane na podstawie porozumienia (odrębny dokument podpisywany z dyrektorem szkoły lub innym organizatorem). Dom wczasów dziecięcych jest placówką przeznaczoną do okresowego pobytu dzieci
    i młodzieży w celu organizowania i prowadzenia kształcenia dzieci i młodzieży lub wspierania i uzupełniania tego kształcenia połączonego z jednoczesnym wspieraniem ich fizycznego  i psychicznego rozwoju oraz wzmocnienia ogólnej kondycji psychofizycznej i kształtowania zachowań prozdrowotnych, z wykorzystaniem lokalnych warunków klimatycznych – zgodnie z § 66 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1872, Dz. U. z 2017 r. poz. 1628, Dz. U. z 2021 r. poz. 938, 1596, Dz. U. z 2022 r. poz. 1757), a także zgodnie z  §71 ust. 1  Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty  (Dz. U. 2023 poz. 651).
  2. Pobyty niesubwencjonowane – pozostałe formy pobytów w DWD – (wychowankami domu wczasów dziecięcych są dzieci
    i młodzież przebywające w domu wczasów dziecięcych w celu, o którym mowa w § 66 ust. 1 ww. rozporządzenia,
    i niekorzystające z pobytu w domu wczasów dziecięcych w ramach wypoczynku, o którym mowa w art. 92a–92t ustawy
    o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1933 ze zm.) a także w ramach krajoznawstwa i turystyki, organizowanych przez publiczne i niepubliczne szkoły i placówki, do których uczęszczają, inne niż dom wczasów dziecięcych,
    w którym przebywają – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków
    i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r. poz. 1055).

Rezerwacja, organizacja i przebieg turnusu śródrocznego:

Rezerwacji dokonać należy najlepiej pisemnie: mailem (turnusy@dwdjt.pl), listem lub z zakładki ”Rezerwacja”. Ilość wolnych miejsc można znaleźć w zakładce ”Harmonogram”. Tam również wpisujemy wszystkich rezerwujących.

Organizacja turnusu odbywa się na podstawie przesłanej rezerwacji pobytu z macierzystej szkoły, o którym mowa w zakładce Rezerwacja. Po wniesieniu rezerwacji pisemnej rezerwujący otrzymuje droga mailową wszystkie niezbędne informacje i wymagane dokumenty . Dokumenty te są wysyłane drogą e-mail na adres osoby rezerwującej.

Po przyjeździe do placówki dzieci i młodzież dzielimy na grupy. Zajęcia odbywają się w grupach wychowawczych. Zajęcia lekcyjne natomiast odbywają się w zespołach klasowych. Zazwyczaj przyjeżdżające klasy są zarazem grupami, ale dzielimy też czasem na chłopców i dziewczynki. Wychowankowie przebywający w domu wczasów dziecięcych spełniają obowiązek szkolny lub obowiązek nauki przez kontynuowanie nauki zgodnie ze skierowaniem z macierzystej szkoły.


INFORMACJA NT. UDOSTĘPNIANIA BOISK WIELOFUNKCYJNYCH

Uprzejmie informujemy, że w sprawie udostępniania boisk wielofunkcyjnych należy kontaktować się z Panią Katarzyną Osiką – Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Jodłówce Tuchowskiej. Strona internetowa: http://www.zsjodlowka.pl/

Trochę faktów o naszej placówce

Doświadczenie w liczbach

205
grup w roku
3600
uczestników rocznie
99 %
pozytywnych opinii
5
wychowawców
Poznaj personel

Nasza kadra

Iwona Główczyk

dyrektor, wychowawca, oligofrenopedagog, nauczyciel przyrody, geografii, wychowania fizycznego

Karolina Mikos

wychowawca, nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego, prowadzenie zajęć z pedagogiki i cyrku